לורנזו וילורסי    הקולקציה    חדשות בשמים    נקודות מכירה    מאמרים    אקדמיית הבשמים    מן העיתונות    תקנון ושירות    English    צור קשר    סל הקניות שלי    
פרופיל   פרופיל   פרופיל   פרופיל   פרופיל
 

אומן הבשמים – בשם עם מגע אישי מרתק את קסנדרה בראון


 
 
כמו בכל הסיפורים הגדולים הקמת בית “לורנזו וילורסי החלה בדרך יוצאת דופן. לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת פירנצה בלימודי דת ופילוסופיה, לורנזו המשיך לעסוק במחקר עבור האוניברסיטה דרך טיוליו במזרח התיכון ובאסיה. כאשר חיפש מידע, ספרים ואומנות קדומה הוא התוודע במקרה לעולם המרתק והחושני של בשמים. השימוש בקטורת, שמנים, משחות מרפא ושרף היה יסודי בחיי הגרים במדינות אלו, והוא הצליח לקנות, בשמים ותבלינים מיוחדים בשווקים שונים.
 
לורנזו התחיל לאסוף ולערבב אותם מתוך עניין לעצמו ואז עבור חברים ובני משפחה. על ידי ערבוב של תמציות ייחודיות, לורנזו וילורסי הצליח ליצור בשמים אישיים מרתקים וחושניים. דבר זה הוביל לתשוקה גדולה מצידו ולרצון לידע נוסף שהוביל לניסויים חדשים. השמועה התפשטה ולורנזו מצא עצמו מיצר בשמים עבור אנשים שהשתוקקו לדבר אחר, מיוחד, אישי ויפה.

 
לורנזו וילורסי מקים חברה לייצור בשמים בשיטות מסורתיות
 
חברת “לורנזו וילורסי” הוקמה באופן רשמי לאחר בקשה מבית “פנדי” ליצור בשמים לחדר, עבור קולקציית הבית שלהם. לאחר מספר פרויקטים מוצלחים, ביניהם בשמים ל”אימפוריו ארמני”, לורנזו החל לחשוב על יצירת קולקציה משלו. אז נוצרו בושם “אומו” לגבר ובושם “דונה” לאישה, שנוצרו לפי טעמו האישי של לורנזו ושל אשתו לודוויקה. שני מוצרים אלה קיימים בקולקציה של לורנזו עד היום והם עדיין זוכים להצלחה כבירה.
 
בעת כתיבת המאמר יש 15 בשמים בקולקציה וה- 16 בדרך. לורנזו ממשיך ליצור בשמים אישיים ללקוחות שביניהם ידוענים ואנשי מלוכה מסביב לעולם, המשתוקקים לבשמים ייחודים.

 
אמנות יצירת בושם אישי של לורנזו
 
התהליך של יצירת בושם אישי מתרחש בפנטהאוז מדהים שמשקיף על נהר ארנו, כיום זהו חדר תצוגה, אך בעבר שימש כביתו של לורנזו. לקוחות משוחחים עימו אודת מה שהם אוהבים ומה שאינם אוהבים, על כל אסוציאציה חיובית או שלילית שעולה להם מהרחת ניחוחות מסוימים, ומה הם חושבים שהבושם האידיאלי שלהם יהיה. אחד הלקוחות שלו  רצה אפילו שריח הזעה של הסוס שלו יהיה כלול בתוך הבושם שלו…
 
באמצעות שיחה פרטית זו, לורנזו מתחיל לערבב תמציות עם השתתפות אקטיבית של הלקוח שמריח את תוצאות הערבוב. בסופו של דבר בקבוק הבושם נוצר, והנוסחה המדויקת של הבושם, נשמרת בתיקייה במקרה שהלקוח יהיה מעוניין באותו בושם בעתיד. לורנזו ממליץ ללקוחותיו להמתין לפחות ארבעה שבועות לפני השימוש בבושם החדש, בכדי לאפשר לבושם להתערבב כראוי – מעין תהליך התיישנות קצר.


פירמידה של בושם
 
יצירה של בושם זאת אומנות הדורשת התמחות נעלה ומיוחדת. ישנם לפחות 300 תמציות טבעיות, בעלי אספקטים שונים. אפשר לתאר בושם כבעל פירמידה של חוש הריח. התווים העליונים או העיקריים הם הכי רעננים – אלו שאתה מריח לראשונה. לדוגמא תווים של פרי הדר, תווים ירוקים או לבנדר. לאחר מכן, לב הבושם שאתה מריח בשלב השני. מתחת לכל זה נמצאים התווים הבסיסיים, שנשארים למספר שעות ואף יותר מזה. האומנות ביצירת בושם היא להבטיח כי השכבות השונות מעורבבות היטב כך שהבושם אינו משתנה באופן דרמטי לאורך זמן.
 
בית “לורנזו וילורסי” מספק כיום בשמים ומוצרים נוספים ללמעלה מ- 24 מדינות. איטליה היא הצרכנית מספר אחת כאשר גרמניה וארצות הברית אחריה. אין שיווק פעיל של המוצר. החברה סומכת על מכירות מפה לאוזן. זה מתאים לתפיסת העולם של לורנזו – הוא בשם אומנותי, הוא אינו מייצר בייצור המוני אלא יוצר עבודות אומנות המוערכת על ידי כאלה המשתוקקים לרמת חיים גבוהה ולמותרות. כמו שהוא אמר זהו “גילוי מחדש של אפשרות”.

 
השראה קלאסית
 
הבשמים מחולקים לשתי קטגוריות עיקריות: בשמים קלאסיים ובשמים בקולקציית פנטזיה. הבשמים הקלאסיים מכילים את הבשמים המקוריים בושם “אומו” ובושם “דונה” שלורנזו ולודוויקה משתמשים בהם עד היום. קולקציית פנטזיה מכילה את הבושם שנוצר לפני ארבע שנים, הבושם הנפלא “טן דה נאג’”, שהיה להצלחה כבירה, ועד היום הוא הבושם הנמכר ביותר בכל מדינה.
 
כאשר לורנזו מייצר בשמים יש לו תמונה מסוימת בדמיונו. עבור בושם טן דה נאג’ התמונה הייתה של נשים בתקופת ה”בל אפוק” הצרפתית, שנהגו לצבוע את פניהן עם איפור בהיר להדגשת הנשיות והמראה העדין שלהן. ליצור דמות זו לורנזו השתמש בתכסיס טכני – בדרך כלל, כשבשם מייצר בושם נשי, האלמנט של פודרה הוא רק מרכיב אחד, והיחיד שנשאר על העור לאחר שהבושם מתאדה. אולם לורנזו לקח את האלמנט הקטן הזה והפך אותו לבושם שלם, בושם פודרתי, ובעשותו כך הוא יצר יצירה אמנותית גדולה.
 
תמונות של השווקים האותנטיים באזורים שונים של המזרח, עולים בדמיון על ידי הרחת הבושם “פייפר ניגרם” שהוא הבושם השני הנמכר ביותר, ששייך לקולקציית פנטזיה ומכיל פלפלים ותבלינים.
 
קל להריח את עשבי הפמפס ועשבי התיבול בבושם “יירבמייט” שנוצרו כאשר עשבי הפמפס הדרום אמריקאיים עלו בדמיונו של לורנזו. המקום המיתולוגי של אגדות מסופוטמיות ובית השמש, היוו השראה לבושם “דילמון”, בושם מזהיר עם פרחי תפוז מר (נרולי) ורמזים של פרי הדר.
 
את הבשמים של לורנזו אפשר לתאר כתחרה, שניתן לראות דרכה מראות שונים, המייצרת מסע חושי מרתק. לא פלא כי פירנצה, העיר שהייתה בעבר ביתם של אומנים אגדיים, סוחרים בעלי עוצמה ובעלי מלאכה כישרוניים, העניקה לנו את לורנזו – אומן הבשמים הגדול מכולם.

Yaffa Ross – Sea and Sun    |    רח’ הרצל רוזנבלום 8 מתחם סי אנד סאן, תל אביב    |    טל' 0722-575-361    |     info@lorenzovilloresi.co.il
 
קניית בשמים באינטרנט | לורנזו | בושם | ריח תינוק | מוצרי טיפוח | מתנה לאישה | מתנות לאישה | מתנות לגבר | סוגי בשמים | קניית בשמים | בושם לגבר מומלץ | בשמים מומלצים | בשמים נדירים | מחירים של בשמים | בשמי גברים | בשמים חדשים לגבר | מתנות ליום האהבה | השוואת מחירי בשמים | השוואת מחירים בשמים | בשמים מומלצים לגבר | בשמים לאישה מומלצים | 
 
 
אתר זה נבנה ומקודם בגוגל על ידי חברת מדיה גרופ