לורנזו וילורסי    הקולקציה    חדשות בשמים    נקודות מכירה    מאמרים    אקדמיית הבשמים    מן העיתונות    תקנון ושירות    English    צור קשר    סל הקניות שלי    
פרופיל   פרופיל   פרופיל   פרופיל   פרופיל
 

ראיון אישי עם לורנזו וילורסי


 
 
אומן בשמים מפירנצה מביא את הבשמים של העולם הישן לחופי דובי
 
בית הבשמים “לורנזו וילורסי” נוסד בשנת 1990, ופרץ דרך חדשה בתעשיית הבושם האומנותי. הבשמים של לורנזו וילורסי מייצגים מימד אחר שבו החומרים, הריחות והצבעים של טוסקנה, נפגשים בהרמוניה עם התבלינים, התמציות וההשפעות של המזרח הרחוק. כל תהליכי הייצור מבוצעים באופן ידני בהתאם לשיטות המסורתיות, המצריכות זמן, סבלנות, השגחה ותשומת לב קפדניים. הבשמים של לורנזו וילורסי הינם תוצרים של ניסיון רב שנים של לורנזו בייצור בשמים מותאמים אישית.
 
“עולם הבשמים הינו חסר גבולות. ביצירת בושם אפשר להזכיר רגש או מקום, לנוע למקום דמיוני, ואף להמציא מימד רגשי חדש”. מילים אלו מפי לורנזו וילורסי מזכירים את התפיסה של הזיכרון על פי פרוסט ברומן “בעקבות הזמן האבוד”. ריח הינו חוש חשוב מאוד שלעיתים קרובות או שמתעלמים ממנו או שלוקחים אותו כמובן מאליו. הירחון “לאחרונה” החליט לשוחח עם אומן הבשמים שכל חייו בנויים סביב החוש הזה ולהבין ממנו מה זה אומר להיות בשם.
 
שאלות שלנו ותשובות של לורנזו על בשמים
 
ש: מה הוא הריח הראשון שהוביל אותך לדרך חיים זו?
לורנזו: כנראה הריח של פרגים טריים.
 
ש: באופן כללי, מה מגדיר בשם?
לורנזו: היכולת לדמיין חזון של חוש הריח יחד עם היכולת לתרגם אותו לבושם.
 
ש: מהם הריחות המועדפים עליך (כולל אוכל)?
לורנזו: אני אוהב את הריח של עץ, תווים של פרי הדר ותבלינים. אני פחות אוהב ריחות של אצטרובל, טרגון, תווים של אניס ותווים פרחוניים סטנדרטיים. כשמדובר בפרחים, אני אוהב עלים של סיגליות, שושנה, יסמין ופרחי תפוז, מכיוון שהם יותר עמוקים, עצומים ובסיסיים משמנים תמציתיים. בנוגע לאוכל, אני אוהב את הארומה של כמון אפריקאי, חזרת וג’ינג’ר קצוץ.
 
ש: מי היא החברה הראשונה שיצרת לה בושם?
לורנזו: זה היה עבור “פנדי” ב- 1990. הכנתי בושם לקולקציית הבית שכללה נרות ריחניים בשמים לחדר ופו פורי.
 
ש: מאיפה אתה מקבל השראה לייצר בושם?
לורנזו: יש לי השראות רבות לייצור בשמים! אני לא זקוק לחיפוש אחר השראה כיוון שאני כבר מלא בהשראה. הבעיה היא ליצור בושם הלכה למעשה, מכיוון שזה דורש זמן רב להכין בושם טוב.

השראה ביצירת בושם
 
ש: האם אתה כמו מוסיקאים שרואים צבע בזמן שהם שומעים תו מוסיקאלי? האם אתה רואה בדמיונך משהו בזמן שאתה מריח
לורנזו: אני מדמיין אטמוספרה, רגשות, חזון, חלומות, אשר בדמיוני הם עשויים מבשמים.
 
ש: האם אתה לוקח השראה מעולם האופנה? האם למראה מסוים יש ריח מסוים?
לורנזו: לחלוטין לא. הרעיון והמנטאליות של חיפוש השראה אינם קיימים לגביי. אציג זאת כך: ההשראה באה אליי ממקור אינסופי של מיתוסים קדומים שעדיין מתקשרים עימי, מפירושים ומעיבוד מחודש של הטבע; מסתורין, קסם וכו’. זה מעין “מסע מסתורי קסום”!
 
ש: כאשר אתה מתבונן בעבודות של אומנים גדולים כמו רמברנט או פיקאסו או אומן אחר שאתה אוהב במיוחד, האם המראה החזותי מעורר בך תחושה של ריח? האם אתה יכול לתאר זאת?
לורנזו: לא ממש; אני אדם “חזותי”.
 
הריח המושלם של הבושם
 
ש: קראתי את הספר “הבושם” מאת פטריק ססקיינד, ולמרות שזהו סיפור מאוד עצוב, האם יש אמת ברעיון שקיים ריח מושלם ולריח זה יש את היכולת להשפיע או לשלוט על תת המודע של בני האדם?
לורנזו: כן ולא: כן – כאשר בושם פוגש לעומק את טעמו וצרכיו האישיים של האדם; לא – באופן כללי, מפני שאנשים אוהבים בשמים שונים שלא רק תלויים בתרבות ובסגנון החיים שלהם, אלא גם בטעמם האישי שנוצר בתקופת הילדות שלהם וקשור לאסוציאציות חיוביות ושליליות מאירועים בחייהם. ריחות הקשורים לחוויות ולתקופות שליליות “יזכרו” בזיכרון של חוש הריח שלנו נרעים; אלו הקשורים לניסיונות חיוביים יחשבו לריחות טובים.
 
ש: האם אתה מחפש את הריח המושלם ומה הוא יהיה אם הוא אכן קיים?
לורנזו: אני לא מחפש אותו, אולם אם הוא קיים הוא יכיל את התמצית המושלמת של היקום.
 
ש: האם אתה משתמש בבושם? אם כן האם אתה מייצר בושם מיוחד בשבילך או האם יש לך סוגי בושם אחרים שאתה אוהב?
לורנזו: אני משתמש בבושם שלי – בושם “אומו” שהוא יצירה של הדרים ותבלין ועצי. לפעמים אני מערבב אותו עם בסיסים אחרים שלנו כמו בושם “סנאדלו” או בושם “וטיבר”. לפני שנים, כשהייתי נער בן 12 או 13 התרשמתי מאוד מהבושם האוריגינלי “או דה רושס” עם סלעים על התווית, שמישהו השאיר במלון המשפחתי שלנו.

ש: האם אתה יכול להמליץ לקוראינו איך, איפה ומתי להשתמש בבושם? (לדוגמא האם עדיף על שורש כף היד; רק בערב, האם על כל הגוף, לשים מחדש במשך היום וכו’)
לורנזו: יש להשתמש בבושם מתי שמתחשק, בצורה ספונטנית. בצורה קלילה במשך היום ומרוכז יותר במהלך הערב. בשמים קלים כמו “או דה קולון” ומי גוף ניתן להשתמש במשך היום, במיוחד בשמים על בסיס הדרים שהם בדרך כלל נדיפים יותר.
 
האם יש בשמים לעונות השונות של השנה?
 
לורנזו: אני חושב שעדיף להשתמש בגרסה יותר קלילה של אותו בושם בקיץ, ויותר מרוכזת בחורף, במקום לחפש או לחשוב על בשמים שונים. בכל מקרה, אפשר לחבר תווים מזרחיים כהים ועמוקים יותר לחורף (ענבר, מוסק, פצ’ולי, וטיבר ועץ אלמוג) ותווים של הדר רענן, ירוק פרחוני לאביב או לקיץ.
 
לורנזו – איך אתה מתחיל לעצב בושם? בכמה רכיבים אתה אוהב להשתמש?
 
לורנזו: אין כללים: על חלק מהרכיבים של בושם אני חושב מיד, ועל אחרים בשלב מאוחר יותר באופן יותר רציונאלי. לאחר מכן, אני עובד על גוונים. לפעמים אני משתמש רק ב- 30- 40 מרכיבים במקרים אחרים מאות.
 
ש: מהו המרכיב העיקרי בבושם הנוכחי שלך? ומדוע בחרת בו?
לורנזו: המרכיב העיקרי בבושם שאני עובד עליו כעת הוא תרכובת של תווי ענבר, שאפשר להגיד שהוא הרכיב העיקרי של הבושם החדש שלו – בושם “אלמוט” שייצא לשוק בעוד כחודשים. תרכובת זו של תווי ענבר יכולה להיחשב כרכיב אחד, עשויה מתווים של צמחים, חיות והים, בכדי ליצור תמונה רחבה של ענבר.
 
ש: ספר לנו על התהליך של עיצוב המותג והבקבוק?
לורנזו: ישנן שתי דרכים אפשריות: הדרך הטיפוסית של בתי בושם אומנותיים כמו שלנו, היא שיהיה רק בקבוק אחד לבשמים השונים. לצערי, במקרה זה, הבקבוק חייב להיות נטרלי עד כמה שאפשר. עדיף שיעוצב בצורות גיאומטריות (וסדרה של תבנית) כיוון שכולם אותו דבר והם מייצגים את התפיסה מאחורי המותג או הבושם. לפעמים הבושם בא לפני הבקבוק והשם. בפעמים אחרות, השם והתפיסה באים לפני הבושם. במקרים אחרים תהליכי ייצור שונים מתקיימים באותו זמן. זה קצת דומה למילים וללחן בשיר.
 

Yaffa Ross – Sea and Sun    |    רח’ הרצל רוזנבלום 8 מתחם סי אנד סאן, תל אביב    |    טל' 0722-575-361    |     info@lorenzovilloresi.co.il
 
קניית בשמים באינטרנט | לורנזו | בושם | ריח תינוק | מוצרי טיפוח | מתנה לאישה | מתנות לאישה | מתנות לגבר | סוגי בשמים | קניית בשמים | בושם לגבר מומלץ | בשמים מומלצים | בשמים נדירים | מחירים של בשמים | בשמי גברים | בשמים חדשים לגבר | מתנות ליום האהבה | השוואת מחירי בשמים | השוואת מחירים בשמים | בשמים מומלצים לגבר | בשמים לאישה מומלצים | 
 
 
אתר זה נבנה ומקודם בגוגל על ידי חברת מדיה גרופ